måndag 31 januari 2011

Den som alltid ställer upp!!!

Min mamma är världens bästa!!!!
Redan nästa tisdag kommer hon upp hit för att hjälpa mig sista tiden och vara redo som barnvakt när det blir dags för lillasyster att komma ut :-)

Fick lite smått panik idag när Anton berättade att det går löss på dagis, dock inte på Mollys avdelning ännu.
Så imorgon får hon gå sista dagen för en tid, för då ska vi på föräldrautbildning, men sen får hon vara hemma så vi förhoppningsvis slipper lössen!!! Det vore verkligen bara för jobbigt att få det att ta hand om mitt i alltihop.
Vi löser det så att Anton bara jobbar förmiddagar och sen kommer ju mamma och då har jag ju hjälp så det ska nog gå bra.

Nu längtar jag riktigt mycket efter att få tillbaka min kropp och min ork (vet ju hur det är att ha bebis och man har faktiskt mer ork när dom väl kommit än vad man har sista tiden med dom i magen!)
Jag vill kunna ge mer av mig till Molly och så längtar jag så vansinnigt efter lillasyster!!!

Nu har jag fått så där fläskigt ansikte som man kan få av graviditeten... Inte kul!!!! Men det är ju tur att det inte är så länge kvar nu, man får se det positivt :-)

Är så glad att mamma kommer lite tidigare, känns så skönt att veta att allt kommer flyta på smidigt med allt sista tiden.
Uppskattar min mamma så mycket!!!!!
Hoppas att jag ska kunna ställa upp lika mycket för mina barn även när dom är stora, för hjälp behöver man trots att man är vuxen och det gör en själv till en bättre förälder när man får lite avlastning och stöd :-)

Inga kommentarer: