fredag 1 juli 2011

Semestern!!!

Vilken härlig semester vi hade!!!!

Vi åkte ner först till Knutby och hälsade på Lisa, Alex och Keiron i deras nya hus. Så fint hade dom fått det!
Och jag måste säga att dom är några av dom allra mest gästfria människor jag någonsin träffat!!!
Vi sov hos dom en natt och var kvar lite in på nästa dags förmiddag innan vi åkte vidare neråt till mamma och pappa i Listerby.

Men det är slitigt att åka långt med två små barn, så på vägen gjorde vi även ett stopp hos min moster och hennes man i några timmar.
Kerstin hade fixat så fin mat som var klar när vi kom och Molly sprang runt, runt och gjorde av med lite av all överskottsenergi :-)
Och så fick hon glass och det tackar hon ju aldrig nej till ;-)
Mätta och belåtna åkte vi därifrån efter ett par timmar för att köra vidare den sista biten på ca 16-17 mil.

Hanna tyckte det var rätt jobbigt de sista fyra milen och ett tag undrarde vi om vi alls skulle kunna köra vidare, men det gick tillslut och vi kom fram till mamma och pappa vid 12 tiden på natten.
Sååå skönt var det att komma fram!!!!

Sen hade vi härliga dagar i blekinge, vi tog det oftast lugnt på dagarna och träffade kompisar på kvällarna.
Mamma gick upp med Molly VARJE morgon, så vi fick sovmorgon varje dag! Tack älskade mamma!!!!
Vi blev väldigt uppvaktade av alla, dels Hanna för dopet och vi för bröllopet, tack alla snälla fina vänner och familj!!!!
Jag måste fota och lägga ut bilder sen :-)

Min kära Anna och jag åkte till Ullared en dag, och det var verkligen en upplevelse!!!
Shoppade för mer än dubbla summan jag tänkt mig, men fick tag i det mesta inför jul och barnens födelsedagar och det mycket billigare än vad det blivit annars :-)
Helt otroligt vad leksakerna är billiga där!
Har man många barn lönar det sig verkligen att åka dit!

Tiden gick fort och vi hann inte med att träffa alla vi hade velat, men så är det ju tyvärr ofta när man inte kan åka ner mer frekvent.
Men vi var mycket nöjda med semestern, och Molly älskade att bada i havet och var verkligen ingen badkruka ;-)

På vägen hem hälasde vi på i Knutby igen och denna gången stannade vi lite längre :-)
Hade det härligt och bara var :-)

Det är så kul att även att jag träffar kompisarna sällan så är allt ändå som vanligt när vi väl ses, det är riktig vänskap det!!!

Tack alla ni fina som förgyllde vår semester!!!!!

Bilder får komma sen, har inte möjlighet att lägga in dom just nu...

Inga kommentarer: