lördag 24 september 2011

Prinsessan

När Olivia fyllde 5 i början av september hade hon bjudit in Molly och Hanna på hennes prinsess-kalas som hon hade hemma hos mamma Ullis och Viktor.
Molly såg väldigt mycket fram emot detta och ville till och med sova i klänningen kvällen innan ;-)

Vi började förbereda henne på kvällen innan kalaset med att fläta hennes hår i massa små flätor. Hon var jätte duktig och stod stilla och klagade inte alls även om det tog en stund.




På kalasdagen tog jag fram mitt gamla "våffel-järn" och krusade till det av håret som suttit i snodden mm så att hela håret blev krusigt och fint. Kul att mitt gamla järn funkade :-)
(Tack mamma som sparat det!)
Sen sminkade jag henne och så fick hon glittersprej i håret.
Jag tror aldrig hon har känt sig så fin som hon gjorde denna dagen! Vår fina underbara tjej!!!!





Kalaset var jätte lyckat tycker jag! Alla barnen hade roligt och vi vuxna med :-)

Inga kommentarer: