onsdag 17 mars 2010

Dagislämning med tårar

Nu är lilla prinsessan på dagis.
Det var inte alls roligt att lämna idag för hon blev JÄTTE LEDSEN!!!!
Tyckte först att det var svårt att veta om det berodde på att hon är lite förkyld och kanske känner sig lite hängig, eller att hon nu har fattat att det är så att mamma inte längre är med på dagis.
Barnen skulle ut och leka på en gång så jag följde med ut en liten stund och då märktes det att det mest bara var mammalängtan som var orsaken till tårarna.
Så på fröknarnas inrådan begav jag mig hemåt efter att ha pussat min lilla älskling och sagt att jag kommer om en liten stund igen.
Höll på att börja storgråta men lyckades hålla mig. Blir ju inte bättre för Molly att se att mamma gråter.
Jag önskar inget hellre än att jag kunde vara hemmamamma.
Känns så onaturligt att lämna bort mitt barn till andra att ta hand om när ingen kan göra det bättre än jag!
Tyvärr har vi inte råd med det.

2 kommentarer:

Anna sa...

åh sånt måste skära i hjärtat men det blir nog bättre! ja hemmafru hade varit skönt att få vara! höras imorgon? jag är hemma. puss

Anonym sa...

Hemmafru är inget alternativ för mig. Behöver komma hemifrån och träffa folk. Skulle inte må bra av att "gå hemma" jämt.
Det kommer att gå bättre och bättre för Molly att vara på dagis. allt är nytt nu. Allt ordnar sig :-)
Emma