torsdag 18 november 2010

Foglossning

Idag betalar jag priset för allt bak jag gjorde igår.
Har väldigt ont i fogarna idag, detta är nog värsta dagen hittills. Stod upp alldeles för mycket, men så fick jag ju mycket gjort med ;-)
Det blev ett gäng Saffranslängder fyllda med mandelmassa, bakelserutor, jordnötskakor och chokladkolor.
Hade tänkt fortsätta idag med att göra vetelängder och kardemummabullar men får nog avstå. Känns skönt ändå att ha lite i frysen igen.
Snart är det ju även dags för Molly's treårs kalas.
Denna gången kommer vi säga en viss tid då vi tar emot gäster och så om man vill komma så är det den tiden som gäller.
Vi har varit helt slut efter min och Antons födelsedag när vi har haft alla gästerna utspridda över hela dagen så nu testar vi så här istället:-)
Tror inte att det blir nåt barnkalas detta året, jag gjorde ju iordning ett jätte fint kalas förra året men då var det bara en liten tjej som kom på den utsatta tiden.
Hade skrivit riktiga kalasinbjudningar med tid för kalasets början och hur länge det skulle hålla på men ändå funkade det inte.
Det var rätt tråkigt för vi hade ju ändå lagt lite pengar och energi på kalaset. Så i år tror jag att hon får bjuda sin bästis på Djungelhuset (ett lekland i stan) och så får dom ha roligt där och fika vad dom vill osv, tror hon blir mer än nöjd med det :-)

Inga kommentarer: