söndag 28 november 2010

Första advent

Idag har vi första advent :-)
Tyvärr blir det inte vidare firat hemma hos oss då Anton ligger däckad av parasiten i vattnet och jag är också lite smått dålig i magen.. Hoppas att det inte blir värre!
Tack och lov visar Molly inga tecken alls på att må dåligt och det är ju faktiskt det viktigaste!

Jag har inte fått fram allt adventspynt ännu då den bästa kartongen är kvar uppe på vinden, och just nu är det ju inte läge för att skicka upp Anton för att hämta den ;-)

Men alla stjärnor och stakar är i alla fall på plats och det är ju det viktigaste.

I år har jag köpt en ny adventsstake som ni ser på köksbordet på bilden nedan.
Jag tycker dom flesta adventsstakar är så tråkiga, men jag föll direkt för denna bocken när jag hittade den på Ellos.

Förra året fyndade jag några små Cult julpynt på mellandagsrean. Jag är ju löjligt förtjust i cults design ;-) Här ser ni en ljuslykta som julade till det vid diskbänken på ett alldeles lagom sätt ;-)

Jag hoppas att Anton ska piggna på sig under dagen. Han har ju varit sjuk nu konstant i två veckor, en förkylning som aldrig ger sig..

Inga kommentarer: