tisdag 24 april 2012

Ont i magen...

Har så mycket runt mig i tillvaron som ger mig ont i magen...
Inte ser det ut att bli bättre på ett tag heller.
Därför var det så underbart med denna helgen som var!
Först i fredags så kom ju Linda och barnen hit och vi hade så trevligt och mysigt!
Sen i lördags var jag i stan och fikade med fina Maria. Vi pratade bort lite över tre timmar men det räckte ändå inte till :-)
Och på söndagen hälsade hela familjen på Maria på hennes jobb, dvs i kyrkan :-)
Det var musikgudstjänst och Molly fick även komma fram och hjälpa Maria med att vara herde. Hon var väldigt stolt efteråt och var så duktig!
Båda tjejerna var väldigt duktiga där och det blev verkligen en stund i lugn och ro.
Så helgen var verkligen ett andningshål!
Skönt att fylla på med positiv energi :-)

Och faktiskt tycker jag att Mollys trots är bättre nu.
Hon lyssnar bättre och det är skönt att slippa lägga energi på att tjata och bråka.
Då blir det bara en negativ spiral och man har mindre ork till att göra roliga saker. Och det behövs ju för att hålla trotsen borta, och där med är cirkeln sluten ;-)

Igår kom svärmor på besök och hade med sig blommor till mig :-)
Kungsängsliljor, så fina!
Känns så lyxigt med en bukett, tack snälla!

Inga kommentarer: