måndag 24 maj 2010

Helgen

I helgen har vi haft fullt upp :-)
I lördags var Ullis här med sina barn, Olivia och Pontus.
Vi hade en riktigt mysig förmiddag tillsammans, vi hade fixat lite extra mysigt för barnen. På Maxi hade vi köpt såpbubblegrejer och lördagsgodispåsar med Shrek på (Pontus favoritfilm).
Sen åt vi ute på altanen, korv i bröd, lagom smidigt och enkelt när man mer vill satsa på att leka än att laga mat ;-)

Först blåste vi en massa såpbubblor
Det gillade alla barnen
Därefter blev det korv, och sen godispåsar ;-) Molly fick en Pez åsna i sin påse
(Hon brukar bara få typ en tablettask till lördagsgodis, så för henne var det riktig jack-pott med en hel påse)
Klubban i påsen var väldigt populär

Eftersom Jämtkraft ännu inte fixat iordning efter grävarbetet för fjärrvärmen har vi nu en långsmal sandlåda i gräsmattan, populärt för Molly ;-)

Sen var vi på en lekpark en stund, därefter lekte barnen lite med leklera.
Sen gick luften ur oss föräldrar och barnen med för den delen.
Ullis och barnen åkte och Molly fick ett välbehövligt bad, medans jag städade upp efter allt.
Sen däckade jag i soffan medans Molly sov och Anton kollade på hockeyn.

Igår, söndag hade vi besök av Jonna och hennes mamma Linda och pappa Stefan.
Vi grillade lite och umgicks. Jätte trevligt!!!
Dessvärre glömde både jag och Anton bort kameran..
Tyvärr har Molly fått en rejäl släng av "min"sjukan och har lite svårt att låna ut sina saker.
Jag tycker det är så trist när ungar är såna, men det är ju en fas alla barn går igenom.
Hoppas det går över snart. Innan har hon alltid varit så snäll och generös.
Men det var ändå väldigt roligt när dom var här och på onsdag är det tänkt att jag och Linda ska luncha.
Då ska jag testa sushi för första gången! Givetvis vegetariskt. Ska bli riktigt spännande :-)

1 kommentar:

Anna sa...

vilken härlig helg! vad innehåller vegitarisk sushi??? puss anna