måndag 6 december 2010

American pancakes

Jag är egentligen inte mycket för färdiga mixer av olika slag, men idag har verkligen varit ett undantag från det.

Först testade vi att göra amerikanska pancakes på en mix från Maizena och jag måste säga att dom blev riktigt goda!
Jag är inte speciellt förtjust i pannkakor annars, men de amerikanska är mycket luftigare och lättare :-)
Anton körde på den amerikanska stilen hela vägen med lönnsirap till, men Molly och jag valde vanlig hederlig hallonsylt ;-)

Det var väldigt smidigt att göra pannkaksblandningen, bara hälla i mjölk och sen skaka för glatta livet ;-) Dom var även väldigt lättgräddade!

Sen så fortsatte jag på samma spår och gjorde pepparkaksmuffins på färdig mix från ICA´s egna varor.
Såååååå goda var dom!!!
Hade tänkt hitta på nåt annat än det vanliga fikabrödet till Mollys treårsdag och då kom jag på att jag kunde göra pepparkaksmuffins med creamcheesefrosting.
Så idag testbakade jag muffins en gång och det var verkligen lyckat så det blir nog såna till födelsedagen :-)

Förövrigt så är här fortfarande sjukstuga, Antons mage är verkligen inte bra!
Och jag klantade mig och råkade borsta tänderna med vatten direkt från kranen så får hålla tummarna för att jag håller mig frisk!
Men vår lilla älskling mår fortfarande bra och imorgon ska hon äntligen få gå till dagis igen, som hon har längtat!!!
Dom sa idag att det var ok att hon kom trots att Anton var sjuk, något som gjorde henne väldigt glad när jag berättade det :-)

Idag gick jag in i vecka 30. Det går undan nu!
När Molly fyller år är det bara 2 månader kvar tills vi blir fyra i familjen.

Inga kommentarer: