fredag 10 december 2010

En koll inne på förlossningen

Igår var vi på ett oväntat besök på förlossningen.
Egentligen skulle vi på middag hos goda vänner, men en knapp timma innan vi skulle dit fick jag en liten blödning.
Tyckte det var lika bra att ringa in till förlossningen och då ville dom att jag skulle komma in och kolla upp allt eftersom jag har påverkan på livmodertappen och så mycket sammandragningar.
Så tyvärr blev det ingen middag med Linda, Stefan och Jonna..

Men vi fick se hur det ser ut på förlossningen här i Östersund och fick även en ctg-kurva på lilla prinsessan i magen och även en snabb titt på henne via ultraljud igen.
Hon har det så bra man kan ha det i magen och det kändes väldigt skönt att få veta.
Blödningen kom inte ifrån tappen utan vi kunde få åka hem igen. Och nu hoppas vi på att få gå 36 veckor minst och enligt doktorn så bör jag kunna göra det bara jag vilar och inte lyfter tungt mm.
Tyvärr är det ju inte alltid så lätt att följa dom instruktionerna när man redan har en liten prinsessa som just nu allra mest vill vara med mamma. Men jag gör så gott det går.
Det kommer bli lite lättare när mamma och pappa kommer upp på onsdag och stannar över jul och nyår.

Imorgon och på söndag ska Anton stå i Stationshuset i Åre och sälja espressomaskiner, det är julmarknad där i helgen. Hoppas det ska gå bra för honom!

Inga kommentarer: