torsdag 30 december 2010

Kort uppdatering

Nu var det för länge sen jag hade tid att skriva.
Det har varit så mycket på sista tiden att bloggen helt enkelt fått lägst prioritet, vilket egentligen är synd för det är kul att blogga :-)

Mollys 3 årsdag firades rejält!

På lördagen hade vi hennes bästis Jonna med familj här på middag och film-mys för tjejerna med godispåsar och popcorn. En riktig succé! Molly kunde inte haft roligare och det är ju det som är målet :-)

På söndagen, själva födelsedagen, tog vi det lugnt själva här hemma på förmiddagen och bara myste med vår nu ganska stora tjej.
Sen hade vi öppet hus mellan 15-18. Det blev bara släkt som kom, men huset blev fullt ändå ;-)
Molly fick så mycket fina presenter! Ska visa en del sen har jag tänkt.

Sen hann vi bara ladda om några dagar och sen var det ju dags för julen, och den sammanfattar jag som väldigt bra! Lugn och trevlig och vi har hunnit med att träffa dom allra flesta.

Nu är tvättstugerenoveringen i full gång.
Pappa är här varje dag och fixar. Allt tar ju lite tid, men idag är det dags att börja med målningen.
Innan var vi ju tvugna att få ut allt därifrån, montera ner skåp, spackla och tvätta väggarna. Och jag kan ju inte göra nånting av det tyvärr.
Är beordrad lugn och vila...
Mamma och jag håller på att fixa lite i datarummet som ska fungera som ett amningsrum och så ska jag ha en vagga där inne så lillan har en sovplats även här nere :-)
Och så är det skönt att kunna dra sig undan när det är dags för amning om det är massa folk här, så det kommer nog bli toppen när det blir klart!

Hoppas att Anton är villig att åka på Ikea på söndag och köpa lite "småsaker". Så skönt när vi vet att vi har barnvakt, och jag blir ju mer och mer trött och otymplig ;-)
Vill bla ha en vit ryamatta till datarummet så det blir lite mer ombonat där inne.

Nu ska jag mysa lite med Mollan medans vi väntar på att mormor och morfar ska komma.

Gott nytt år önskar jag er alla!!!!

Inga kommentarer: