tisdag 31 januari 2012

Father of the day!!!

Min älskade make förtjänar verkligen ett pris idag för att han tar hand om barnen när jag legat däckad i migrän!
Till saken hör att jag innan hade lovat Molly att vi skulle baka idag, alltså blir det pappan som får ta tag i detta då jag ligger i sängen.
Dom bestämde sig för att baka chokladbollar och allt var frid och fröjd, men när dom skulle börja rulla bollarna ropar Anton och undrar vad som är fel om smeten är för lös?
Då anade jag oråd, jag har aldrig någonsin hört talas om för lös smet till chokladbollar!
Går ner till köket och det dom har i skålen ser mer ut som smet till kladdkaka än chokladbollar.
Det visar sig att Anton råkat ta decilitermåttet istället för matskedsmåttet när dom skulle hälla i dom små skvättarna vatten (vilket vi tar istället för kaffe)!
Jag fick mig ett riktigt gott skratt och kan tänka mig att Molly nog har distraherat honom rätt bra, det är inte lätt att rodda runt allt i köket när en fyraåring tjattrar öronen av en!! ;-)

Inga kommentarer: