fredag 17 februari 2012

Hanna Florentina

Imorgon fyller vår älskade lilla Hanna 1 år!

Tacksamheten över denna underbara unge är så stor!
Tre missfall och en graviditet full med ångest och oro var som bortblåst när hon kom efter en helt otrolig förlossning!
Det brustna mamma-hjärtat läkte och livet blev riktigt ljust igen.
Jag var inte direkt öppen med hur jobbigt det faktiskt var med missfallen, men det var otroligt tungt och jag är så tacksam för att vi redan hade vår underbara Molly. Annars hade det varit väldigt svårt att orka.
Därför var det så underbart den dagen lilla Hanna föddes, efter en förlossning som inte kunnat gå bättre. Där Anton och jag jobbade tillsammans och delade upplevelsen med varandra.
Jag kände så tydligt hur min kropp och bebisen jobbade, hur hon roterade och efter bara 13 minuters krystvärkar så var hon ute!
Och det var en liten Hanna, det var liksom ingen tvekan!
Hanna Florentina föddes 14:58 fredagen den 18 februari 2011.
Molly kom och hälsade på dagen efter och var direkt en så duktig och stolt storasyster!
Och syskonkärleken fanns direkt vid första ögonkastet :-)
Det första hon sa när hon såg Hanna var "vad hon är söt!" och så kröp hon upp i sängen hos mig och Hanna.

Och imorgon har det redan gått ett helt år!
Det har varit ett av de bästa någonsin!
Hanna är en så mysig och kärleksfull tjej. Och ju äldre hon har blivit ju busigare har visat sig vara ;-)
Nu är det full fart här hemma och det allra bästa hon vet är att leka inne på Mollys rum. Och den hon ser upp till är helt klart storasyster!
Allt hon gör vill Hanna göra!
En tjej med mycket vilja och som i nya situationer blir en riktig liten betraktare.
Hon gillar inte om folk hon inte känner tar i henne eller kommer för nära och tittar för mycket på henne.
Mammas tjej utan tvekan! Men öppnar upp mer och mer för andra nu med.

Älskade Hanna, jag är så glad att just jag får vara din mamma!

1 kommentar:

Linda sa...

Åh va fint skrivet!!! <3