onsdag 2 maj 2012

Blommor

Här hemma är det fortsatt sjukstuga. Det går fram och tillbaka, lite bättre ena dagen för att nästa vara ännu sämre än innan.
Nu tror jag nästan att Anton har fått nån ny smitta, för han är så risig nu och har dessutom fått så ont i halsen.
Jag är fortfarande lite förkyld, men har egentligen mest besvär med bihålorna. Nu på högra sidan, innan var det den vänstra där det började för mig.

Men när vi alla mest bara har häckat hemma utan att egentligen kunnat göra nåt så börjar det krypa i hela kroppen på mig!
Så idag har jag putsat fönstren i köket och vårat sovrum, det var dom som såg värst ut.
Sen bäddade jag ner Molly i vagnen och tog med henne på en promenad för att köpa lite blommor och jord. Skönt för henne att få lite frisk luft men jag ville inte att hon skulle gå eller cykla eftersom hennes hosta inte vill ge med sig riktigt.
Hon tyckte det var jätte mysigt att åka i vagnen och få lite tid med bara mig :-)
Vi fick sällskap på vägen av en granne och hennes barn.

När vi kom hem planterade vi blommorna och även fröna som vi hade köpt till det lilla växthuset. Äntligen!

Efter det var barnen och katten ute en liten stund på tomten och rastade av sig lite. Underbart med solen även om det blåste ganska mycket.

Inga kommentarer: