torsdag 17 maj 2012

Energi!?!

Ibland vet jag inte vart jag får den där extra energin ifrån, när jag är så trött att jag bara vill gå och lägga mig men istället sparkar mig själv i arslet och gör det där tråkiga som hänger över..
Det händer också alltid ganska sent på kvällen.
Nu har jag precis kommit in efter att ha tvättat av utemöblerna med såpa och vatten.
Jag satt i soffan och nästan somnade men tänkte att nä nu gör jag det!
Vi spolade av dom innan i eftermiddag med bara vatten, så var den värsta smutsen borta.
Känns skönt nu när det är helt klart :-)

Vi ska renovera altanen där fram i år, så jag brydde mig inte om så mycket mer än just möblerna. Ingen mening att spola av ett däck som ändå ska rivas bort ju.
Men om solen kommer fram är det bara att dra fram en stol och sitta ner... Eller just det... Jag har ju småbarn... Men om jag får gäster kan i alla fall dom sitta i solen och njuta ;-)

Jag längtar tills altanen är klar, den ser för bedrövlig ut! Och jag stör mig så på att den är det första man ser när man kommer till oss. Det blir ju lite som husets "ansikte".
Men härligt när det är klart!

Lilli var med ute och sällskapade mig. Fast mycket till sällskap var hon ju förstås inte, hon var mest uppe på taket !
Det märks verkligen att Europé katter gillar höjder ;-)

Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag ska lägga mig i den renbäddade sängen, det är vardagslyx!

Sov gott alla fina!

Inga kommentarer: