lördag 22 september 2012

Kalas förberedelser

Ja imorgon blir här ju kalas, så nu har jag precis fixat bottnarna till de två smörgås tårtorna som inte är vegetariska. Sen dekorerar jag dem i morgon på förmiddagen och fixar även den vegetariska då.
Och så klart även den obligatoriska princesstårtan :-)
Molly blev lite nervös innan när jag skulle fixa med tårtorna och så kom hon ut i köket och såg mig stå och bre ut leverpastej!
-Ska vi inte ha nån riktig tårta mamma? Frågade hon oroligt.
Självklart är det princesstårtan som smäller högst i detta hus :-)

Jag tycker verkligen inte om att fylla år! Inte för att jag blir äldre utan för att man liksom hamnar i fokus den dagen.
Jag gillar inte att stå i centrum och blir så förlägen att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen...
Dåligt självförtroende och självkänsla som ligger i vägen och som jag inte riktigt kan hantera.

Men imorgon då så är det lite kalas här. Anton har bjudit in lite släkt för jag kan inte riktigt med att själv bjuda in folk för att fira mig. Usch detta är svårt...
Och inte hade jag tänkt vara så här utlämnande på bloggen heller..

Då blir det i alla fall smörgåstårta och princesstårta och fika :-)
Molly ser jätte mycket fram emot detta och är super laddad! Det lyfter även mig lite grann! Älskade underbara party-prinsessan!


2 kommentarer:

Anna sa...

Såklart du skall firas gumman men du skall ju inte stå och fixa allt kunde ingen annan hjälpt dig?! Önskar jag vart där och firat dig då kunde jag gjort maten :) hoppas kalaset blir trevligt och att du får fina presenter . Kommer din familj också? Love you. Puss Anna

Helena sa...

Tack söta du! Älskar dig med min fina vän!
Anton är inte direkt den bästa på att fixa med bakning och matlagning så den biter faller liksom helt på mig ;-)
Mamma och pappa reser imorgon så dom är här från måndag kan man säga.
Det blir säkert trevligt imorgon, men obekväm känner jag mig allt...
Längtar efter dig och din lilla bebis!
Massa kramar!!!!