måndag 24 december 2012

En röd jul?!

Börjar julafton med ett rejält näsblod!
Vaknade och var tvungen att smyga upp på toa, när jag klättrar över Anton känner jag hur det knäpper till i näsan.
Sen börjar det droppa...
Ja är det inte det ena så är det det andra!
Jag brukar alltid ha mens på julafton, enda undantaget är när Hanna låg i magen.
Nu har cykeln visst ruckat lite på sig men då fixar kroppen visst så att det ändå blir en jul i det rödas tecken ;-)
Brukar aldrig ha näsblod mer än när jag är superstressad, och det är väl den statusen det är nu med.
December är full av underbara händelser och speciella dagar, men det är också en stressig tid!

Jag ska passa på att skala potatis medans de andra sover.
Sen blir det paketöppning här hemma och sen åker vi till Optand tills kl 13.

Igår klädde vi granen.
Ljusen vi har är mormor och morfars gamla... Tänk vad en gamla kartong kan trigga igång en massa känslor!
Som jag saknar alla de som inte längre finns kvar här!
Och i år är första året jag firar jul utan mina föräldrar och min bror. Det gör ont långt in i kroppen...
Jag är bortskämd!
Tur att jag har min egna fina familj! <3

God jul alla ni som läser!
Nu stressar vi av och bara är denna dagen och tar in all glädje och frid som denna dagen ändå alltid för med sig!

Inga kommentarer: