fredag 27 november 2009

Adventspynt

Ikväll har jag så smått börjat adventspynta här hemma. Blir riktigt mysigt tycker jag :-)
Men har inte hunnit med så mycket ännu och nu är jag så trött att det får bli soffmys en stund med min kärlek istället och sen sängen.
Imorgon ska jag göra mitt bästa för att städa på här hemma medans Anton står på ett byggvaruhus och säljer Espressomaskiner.
Sen får jag ta resten när han kommer hem.
Har även tänkt baka lussebullar och den smarriga saffranslängden fylld med mandelmassa som jag gjorde förra året. Den var farligt god!
Här kommer lite bilder över hur det ser ut ikväll:

Mina julgardiner i köket har fått underkänt av alla!
Ingen tycker att dom är speciellt juliga.
Men jag gillar att dom är så lugna och oskrikiga (tycker annars många julgardiner är det). Hoppas hur som att det blev mer julkänsla nu när stjärnan kom upp.
Antons kommentar: "Det var en rejäl stjärna det".



I vardagsrummet har det kommit upp två stjärnor i fönstren.





Hade ingen glödlampa hemma till den svarta stjärnan, men jag tycker nog att den var fin släckt med.



Den här står framme året om, men den fick vara med i alla fall för jag tycker den är så fin ;-)



Till sist en bild på mitt ljusfat som jag är så förtjust i :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Kusin! Så nu har du skaffat dig din egna inredningsblogg. Jag får ta och titta in lite då och då för tips och inspiration. Hälsa Anton och Molly.

/Jonas