lördag 7 november 2009

Filtduk

Idag var vi en sväng på IXo House (en inredningsbutik utanför stan) och letade efter julgardiner. Tyvärr hade dom inget jag ville ha i den vägen, men jag hittade en fin filtduk att ha på soffbordet.
Egentligen så tror jag att det är en bordstablett, men den funkar väldigt fint som duk.
Eftersom en klåfingrig liten Molly är på allt här hemma så kan jag inte ha dukar som lätt blir skrynkliga så annars har jag nästan alltid ripslöpare, men nu var det kul att variera sig :-)










Det fina med hösten är ju att det är så mysigt att tända ljuslyktor :-)
Jag är så otroligt förälskad i zinkhusen! Originalen från Walther & co har jag inte haft råd att köpa, men för ett tag sen hittade jag en nätbutik med fina hus för en rimlig peng så då blev det ett större från Serholt och två lite mindre från en annan tillverkare.

Det större från Serholt ställde jag i trappen och det är jätte mysigt att ha det tänt på kvällen och inte ha nåt annat lyse där.
Dessvärre blev det inge bra kort då så på bilden är en taklampa och en vägglampa tänd för att man ska kunna se nåt.
(Tyvärr är vår kamera inte så super bra, när man tar med blixt blir korten alldeles för ljusa och utan blixten måste man ha väldigt bra ljusförhållanden)
Anton sa till Molly att det var Pontipinernas hus (från Drömmarnas Trädgård) så nu när hon går uppför trappen kikar hon in i fönstren varje gång, jätte gulligt!!! ;-)

Nu håller Anton på att söva Molly o sen blir det mys i soffan :-)

Inga kommentarer: