tisdag 29 december 2009

Julen

Julafton i år blev inte alls som det var tänkt, men det var ju jul i alla fall och allt gick väl ganska bra ändå får jag säga.
Jag hade nån liten krasch dagarna innan och kände mig både mentalt och fysiskt slut så förberedelserna blev väl inte så intensiva som dom skulle ha behövt vara för att allt skulle kunna bli som jag tänkt det.
Men den 23:e bestämde jag mig för att bara pyssla på i lugn och ro hemma med Molly och det som blev gjort var ju bra och det andra fick vi försöka hinna med nästa år.
Och ärligt talat hann jag inte med mycket ;-)
Gjorde i ordning dom sista julklapparna till Antons släkt som vi åkte iväg med till hans mormor och morfar på kvällen, där dom flesta i den sidan av släkten skulle fira dagen efter.

Själva julafton tog vi det lugnt på morgonen och myste tillsammans.
Sen åkte vi en sväng till Antons farmor som ligger på sjukhus. Stannade där ett tag, kände att vi ville ge henne ordentligt med tid.
Sen åkte vi hem och började förbereda för julmaten. Men klockan hade blivit mycket och min mamma, pappa och bror kom så jag gjorde en paus och så kollade vi på Kalle Anka först och så åt vi julmaten efter det. Mamma och co hade ju redan ätit innan dom kom så dom bara sällskapsåt lite med oss.

Sen var det dags för julklapparna, och mitt i det kom svärmor förbi en sväng :-)
Molly blev alldeles tokig av alla paket och vi hann aldrig fram med kameran för aldrig nånsin har en julklappsutdelning och julklappsöppning gått så otroligt fort!
Hon var verkligen helt till sig av alla fina paket och nya saker ;-)

Tack alla snälla som gett oss julklappar!!!!
Vi fick hur mycket fint och bra som helst! Allt väldigt uppskattat!
Mamma och pappa gjorde verkligen så att jag fick känna mig som en liten prinsessa igen med alla fina saker dom köpt åt mig, så ett speciellt stort tack för det!

Kameran är vi ju så dåliga på att använda, är ju fullt upp med att uppleva händelserna istället, men 3 kort kan jag dela med mig av ;-)


Molly, pappa Anton, morfar och mormor.

Molly spanar in vad morbror pysslar med.

Jag.

Inga kommentarer: