tisdag 22 december 2009

Olycka nära att hända

Idag har det inte varit en speciellt bra dag...
Den började dock bra med att jag och Molly åkte hem till mamma och pappa.
Där var det trevligt som alltid och skönt med sällskap som man är så bekväm i.
Sen gick vi ner på stan.
Pappa skulle ner en sväng på Clas Ohlson men rulltrappan ner i butiken var sönder så jag kunde ju inte följa med ner med barnvagen som Molly låg och sov i, så jag tog henne med mig och gick till Cubus medans mamma och pappa gick på Clas O.
Så långt allt bra, men inne på Cubus var det ett lite stökigt ungdomsgäng som stojade runt.
När jag skulle betala stod några av dom före vid kassan och skulle betala så jag höll så gott avstånd det gick när det ändå skulle framgå att jag också stod i kön, ca 2 meter ifrån stod jag.
Sen börjar två av grabbarna att knuffa runt varandra och den ena snurrar runt runt och innan jag hinner reagera trillar han rakt över barnvagnen!
Suffletten som var uppfäll trycktes ner över ena sidan och var alldeles platt över vagnen och där i låg ju min lilla Molly och sov.
Jag kastar mig fram och knuffar bort honom och skriker
-Vad f*n gör du din j*vla idiotj*vel!!! (Inte så vårdat språk men jag var helt chokad)
Då säger puckot -Vad f*n står du i vägen för?
-Jag stod inte alls ivägen, jag stod 2 meter bakom dig innan du börjar snurra!
Och idioten säger inte ens förlåt!
Personalen kommer och kollar läget och slänger ut gänget ur affären och det sista jag hör när dom gick ut var hur nån muttrar "vad tror man när man är ute med barnvagn".
Tack och lov hände inget med Molly, som genom ett under sov hon igenom hela händelsen.
Trots att vagen tryckts ihop och varit nära att välta.
Jag var så arg att jag skakade och hade hjärtklappning över rädslan när jag såg vagnen.
Aldrig har jag varit så rädd att nåt skulle gå galet med Molly som under dom sekunderna!
Är fortfarnde så arg att jag kokar men lycklig över att allt gick bra!
Till och med vagnen gick att bända tillbaka som den såg ut innan.
När det gäller mitt barn är jag en tiger!!!!

Inga kommentarer: