onsdag 2 december 2009

Vaccin och biverkningar

Igår vaccinerade vi ju oss, och först kan jag inte påstå att vi mådde direkt dåligt. Men sen framåt kvällen kom värken i armen krypande mer och mer.
Molly somnade ju tidigt redan vid 19 tiden, men framåt 22 så började hon gnälla lite och då märkte vi att hon hade ont i armen så vi tog upp henne och gav henne en supp. Sen skulle jag söva om henne i min famn för hon var lite ledsen, men jag hade för ont i armen så Anton fick ta över.
Hon somnade relativt snabbt och sov väl i sin egen säng några timmar till.
Sen kom hon över till oss och låg hos mig. Min arm kändes mer och mer och hon kunde inte ligga på den sidan hon var van vid för den armen hade hon ont i så hon sov också ganska oroligt.
Sen imorse när Anton skulle åka på jobbet låg vi kvar i sängen jag och Molly, men det dröjde inte så länge innan hon vaknade.
Och då kände jag verkligen hur dåligt jag mådde.
Kände mig som ett vrak och hade en djävulsk huvudvärk och mådde illa och hade ont i kroppen.
Ringde på Anton och bad honom komma hem. Han ville att jag skulle hålla ut nån timme till så skulle han komma sen.
Men när Molly ville att vi skulle gå upp var jag alldeles ostadig på benen så då ringde jag igen och sa att han fick komma på en gång.
Sen gick jag bara på toa och bytte blöja på Molly och så la vi oss i sängen igen. Hon var verkligen väldigt snäll för hon ville ju verkligen gå ner och dricka välling och leka men hon verkade förstå att jag inte kunde.
Så hon fick hämta lite böcker så låg vi och läste sagor tills Anton kom.
Sen har jag vilat mest hela dagen.
Armen har svullnat upp rejält och det ser nästan ut som att jag har en halv tennisboll under huden.
Är så glad att jag vaccinerat mig för tänk vad sjuk jag skulle bli av det riktiga viruset om jag nu reagerar så starkt på vaccinet!
Så alla ni som tvivlar tänk på att det är värre att själv få eller utsätta andra för smittan än att ta sprutan!
Så vaccinera er!!!! Tänk på alla små och svaga.

Inga kommentarer: